Odnośnie geometrii, niecały miesiąc temu w jednym z poznańskich ASO mówili, że akurat mają promocję za 99 zł, więc może warto podpytać autoryzowany serwis
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez oluapnie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.
Zakładać HD do ori springów :? ..... no cóż niech kazdy robi jak uważa i uważa jak robi.....
Komentarz
-
-
honzahradek,
po 5 tysiącach na lesjoforsach hd pomiar 390 mm (kombi)
HD bez obciążenia są krótsze od "normalnych" sprężyn.
oluap,
w kombi na pusto nie trzęsie tak bardzo, na dziurach bardziej "sportowo",
na progach zwalniających o pół wahnięcia mniej.
Reasumując ja się nie zawiodłem po wymianie. Dla osób które wykorzystują możliwości załadunkowe Octavii tj. 600 kg powinny być O.K.
Komentarz
-
-
No i mój wreszczie wygląda jak byczek przygotowany do ataku , a nie jak hiena z zadkiem przy ziemi jak ją większy drapieżniik pogoni :lol: 400mm z dodatkowymi sprężynkami w środku mad / 1/2 pb i 1/4 lpg / , opcja dla mnie do przyjęcia pod warunkiem butli lpg , malo jeszcze jeżdżone, i tylko pasażer z przodu, ale nie czuję że za twardo z tyłu , a nawet jak będzie twardo to -bezpieczniej.
Po wakacjach pewnie zejdzie trochę poniżej 390 i ..niech tak zostanie
Komentarz
-
-
Zbyt twardo nie jest bezpiecznie na łukach na nierównym asfalcie ale ważne, że jesteś zadowolony.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Nie jestem zadowolony ,że musiałem 2x do aso jeżdzić i szarpać' się o wymianę sprężyn i mam teraz z tyłu 4, ale dopuściłem to rozwiazanie , bo ma butę lpg,
i jeżeli już to jest trochę sztywniej z tyłu , ale w granicach dopuszczalnych i mało odczuwalnych dla kierownika, a naprawde odległym dla twardych zawiasów. Teraz bez obaw założe 4osoby +solidny bagaż, bez obaw o progi itp...
A gdzie mi tam octavią szukac granicznej przyczepności na zakrętach :lol:
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, ile kosztuje taki komplecik?
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Prezes52ile kosztuje taki komplecik?
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=64568&start=0PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, nie zapomnij zrobić później geometri :szeroki_usmiech
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oluapnie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.Zamieszczone przez yunior81A niech zakładaja..... i tak sie nikt nie przyzna że twardo
Zakładać HD do ori springów
Zamieszczone przez honzahradekChłopacy co tu pisali majom springi lesjoHD a som zadowoloni. Ale nikd nienapisał pomiar na kole na tych springach. Wierze ze się kdosz zmiłuje i napisze.dzienki.
Komentarz
-
-
[quote="leonn"]Zamieszczone przez oluapnie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.Zamieszczone przez yunior81A niech zakładaja..... i tak sie nikt nie przyzna że twardo
Zakładać HD do ori springów
Zamiast jęczeć, że mi ASO nie takie wkłada i nie tak mi stoi postarałem się o trwałe rozwiązania i jak miałeś okazję poczytać wcześniej trochę w temacie lekcji odrobiłem.
Jak piszę że trzęsie - to moje subiektywne odczucie jest. Bo taki jest cały wątek. Dotyczy on realnego problemu, ale już odczucia po wymianie odnośnie komfortu są diametralnie różne, bo każdy ma inną d...pę.
Dla mnie do Combi wystarczająca jest sprężyna jak już pisałem "BC", ale ja mam odmienne wymagania, bo chcę miękko i komfortowo mieć, o ile w ogóle możliwe to jest w tym samochodzie.
Natomiast do normalnej eksploatacji każdemu tutaj wystarczą Lesjoforsy z końcówką 18 i 19 na pewno będą trzymały wysokość i świetnie się sprawdzą w codziennej eksploatacji.
HD - no cuż, to dla Hdcorów, normalnie nikomu nie powinny być potrzebne, chyba że ktoś regularnie pakuje 600 kg.
Nie mąć ludziom w głowach, że na HD jeździ się jak na serii, bo jeszcze ktoś pójdzie za Twoją namową i zrobi sobie bardzo niemiłą niespodziankę.
A teraz jeszcze jeden aspekt:
Wymieniłem w piątek sprężyny z przodu - na Lesjofors nr kat. 4085710 OEM 1KO 411 105 AP.
Wymieniłem dlatego, że jak miałem wypierdziane nie wiadomo przez kogo z tyłu, to przecież należało założyć, że z przodu dzieje się tak samo - też są do dupy.
Po wymianie i pomiarach:
tył podniósł sie do 39,7cm z 39 cm
przód jest na 40cm
pomiary robione po przejechaniu 300 km.
"Subiektywne " odczucia są następujące: auto dużo lepiej sie prowadzi i zgubiłem trzęsiawkę z drobnych nierówności. Wyraźnie polepszył się komfort użytkowania auta.
Stare zdjęte sprężyny SKODY, trzeba było ściągaczami skręcać i skręcać a nowe tylko trach trach i siedziały już na kolumnie.
Wrażenie że dopiero od tego momentu całe zawieszenie współpracuje ładnie ze sobą, szkoda tylko, że tak nie było od momentu wyjechania z salonu...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oluapNie mąć ludziom w głowach, że na HD jeździ się jak na serii, bo jeszcze ktoś pójdzie za Twoją namową i zrobi sobie bardzo niemiłą niespodziankę.
Ja nikogo do niczego nie namawiam, każdy wie jak eksploatuje swoje auto i sam decyduję co jest mu potrzebne i co zakłada do swojego samochodu.
Nie wiesz gdzie ja jeżdżę, co wożę, więc trochę luzu. Nie uzdrawiaj innych na odległość.
Zamieszczone przez oluapHD - no cuż, to dla Hdcorów, normalnie nikomu nie powinny być potrzebne
Ale zgadzam się że -- >Zamieszczone przez oluapdo normalnej eksploatacji każdemu tutaj wystarczą Lesjoforsy z końcówką 18 i 19 na pewno będą trzymały wysokość i świetnie się sprawdzą w codziennej eksploatacji.
Komentarz
-
-
Przed wymianą.... +- 386 mm
Po wymianie ... +- 400 mm.
Wymiana na Lesjofors HD. Czy twarto...? Ja lubię jak samochód ma twarde zawieszenie wg. mnie jest dobrze :diabelski_usmiech
Zaznaczam, nie chodziło mi o to by tył był jak najwyżej postawiony ale o to by nie siadał pod obciążeniem.
Sorki ...samochód nie umyty ops: zbyt zimno było.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz